Kundservice

Vanliga frågor

BESTÄLLNING

Hur beställer man från er?
Välj den poster du önskar köpa, välj storlek och tryck på köpknappen. Varan läggs då i din kundvagn. Gör likadant med alla övriga varor du vill beställa, gå sedan till kassan.

Kan ni leverera till utlandet?
I dagsläget levererar vi endast inom Sverige.

Kan jag ändra/komplettera min order?
Vi kan tyvärr inte lägga till eller ta bort varor manuellt på någon order,
utan du får då kontakta oss på hej@wonderwall.se och be oss ta bort
ordern så kan du därefter göra en ny beställning.

Hur avbokar jag en order/produkt?
Om din order är hanterad och du önskar ändra denna behöver du
kontakta oss på hej@wonderwall.se med information (ordernr) om
vilken order du önskar avboka.Observera att detta måste ske
omedelbart då vi packar ordrar under hela dagen fram till
klockan 16.

Jag har inte fått min vara!
Om du inte fått din vara tre arbetsdagar efter att du fått din
leveransbekräftelse så är du välkommen att kontakta oss på
hej@wonderwall.se så hjälper vi dig med att spåra din försändelse.

BETALNING

Vilka olika betalsätt finns det hos er?
Faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via Klarna Checkout

Vi accepterar kreditkorten MasterCard och Visa samt direktbetalningar hos följande banker; Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank

Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående. Vi förbehåller oss rätten att inte hantera beställningar gjorda med kreditkort om vi anser att vi har skäl till detta. Om så är fallet kommer pengarna återbetalas och beställningen tas bort. Ditt kreditkortsnummersparas inte hos Wonderwall.

Hur ofta och vilken typ av kreditupplysning gör Klarna?
Klarna gör en mikroupplysning hos Creditsafe som de sparar internt under ett år innan en ny mikroupplysning görs om, så till vida inte något speciellt inträffar, tex om man inte betalar eller sköter sina åtaganden gentemot Klarna. Mikroupplysningen påverkar inte framtida kreditupplysningar alls och syns inte hos någon annan än hos Klarna.

Är alla priser på er hemsida inklusive moms och frakt ?
Alla priser är inklusive moms. Fraktkostnaden tillkommer och är 39 kr för
köp upp til 199 kr. Handlar man för 200 kr, eller över är det fri frakt.

Jag har flera rabattkoder/presentkort, kan jag använda flera samtidigt för ett köp?
Du kan endast använda en rabattkod/presentkort per köp.

LEVERANS

Hur mycket blir frakten?
Fraktkostnaden ligger på 39 kr på ordrar upp till 199 kr

När kommer mitt paket?
Vi trycker våra posters på beställning! Din order skickas från Wonderwall inom tre helgfria vardagar. När din order skickas från oss skickar vi en leverans-avi till angiven e-postadress och paketet bör nå dig inom tre arbetsdagar. Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom tre arbetsdagar ber vi dig att kontakta kundtjänst på hej@wonderwall.se

Hur skickas mitt paket?
Våra försändelser skickas med Schenker Privpak och leveranstiden är ca 1-3 vardagar. När försändelsen finns att hämta ut hos ombud får du en avisering via sms, e-mail eller brev.

Annan leveransadress än folkbokföringsadressen, tex om man vill skicka
varan som present?

Det går bra om man betalar med kort eller direktbetalning. Du anger då den leveransadress du vill skicka din beställning till direkt i kassan. Däremot kräver Klarna att försändelser mot faktura skickas till din folkbokföringsadress. Börja med att ange din mailadress, mottagarens/leveransadressens postnummer och välj att INTE ange personnummer. Fyll sedan i resten av adressuppgifterna till mottagarens/leveransadressen och tryck sedan på ”Fortsätt”. Du kommer nu att skickas vidare till den delen av kassan där du betalar med kort eller direktbetalning.

Jag har inte fått någon avisering, hur hämtar jag ut min beställning?
Om du inte hämtat ut din försändelse efter 2 sms-aviseringar kommer istället en avisering via brev att skickas hem till dig. Med denna kan du hämta ut din försändelse. Om du inte mottagit någon sms-avisering för din order kan du istället hämta ut din försändelse hos ditt Schenkerombud genom att uppge försändelsens löpnummer och visa upp din legitimation. Kollinummer eller löpnummer kan du få om du kontaktar oss. Maila oss på hej@wonderwall.se så hjälper vi dig. Du ser vilket ombud din försändelse finns hos genom att söka på kollinummer på Schenker Privpaks hemsida.


Hur länge ligger mitt paket kvar hos mitt ombud?

Paketet ligger kvar hos ombud i 30 dagar. Hämtar du inte ut din beställning innan dess så går den i retur till oss. För outhämtade försändelser debiterar vi dig för returfrakt samt hanteringsavgift, för närvarande 99 kr.


ÅNGERRÄTT, BYTE OCH REKLAMATIONER


Hur returnerar jag en vara?
Kontakta kundservice på hej@wonderwall.se om du ångrat dig och vill göra en retur. Du har 14 dagars ångerrätt under förutsättning att produkten är oanvänd och returneras i oskadat skick. Ångerrätten börjar gälla när du mottagit varan eller
hämtat ut den hos ditt ombud. Vill du som kund åberopa din ångerrätt måste du meddela oss detta inom 14 dagar från det du mottagit produkten. Detta kan göras genom att mail oss på: hej@wonderwall.se. Efter att du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka produkten till oss
på Wonderwall.

Meddela oss alltid om att returen ska inkomma via mail. Väljer du att skicka in returen på egen hand utan vår retursdel, kan du naturligtvis bifoga ett meddelande med orsak och ordernummer i paketet. Om du önskar att vi ska sända dig en returfraktsedel, kan vi göra detta via mail. Kontakta kundservice för att få retursedeln skickad till dig. Då returen når oss låter vi 39 kronor kvarstå som returfraktsavgift i din betalning eller på din faktura.

Vid användandet av ångerrätten kan du returnera till följande adress:
Wonderwall Returer
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva

Återbetalningen sker alltid genom det betalningsalternativ du använde vid köpet av varan.

Om en vara är transportskadad skall Wonderwall kontaktas inom skälig tid för information om ersättning.

FELLEVERANS

Jag har fått fel vara, hur gör jag?
Kontakta oss på hej@wonderwall.se så hjälper vi dig.

REKLAMATIONER


Vad har jag för reklamationsrätt?

Reklamationsrätten är 3 år enligt svensk lag. För att en reklamation ska godkännas ska felet funnits vid leveransen och inte ha uppkommit till följd av oaktsamhet eller oförsiktigt användande.

Kontakta oss på hej@wonderwall.se så hjälper vi dig.